“Mijn diagnose kwam in 2007. Vlak daarvoor was ik uitgevallen door een burn-out. Via een vriendin kwam ik in contact met AutiTalent. Destijds was AutiTalent gespecialiseerd in het digitaliseren van dossiers, en dat sprak me aan. Mijn eerste klus was bij een groot ziekenhuis die het hele bestuursdossier had laten digitaliseren door een andere partij. Zo’n 10% daarvan was fout gegaan. Toen dacht ik: ‘Dat kan beter!’
Na een paar jaar werd ik gevraagd om een project zelf te beheren en medewerkers aan te sturen. Ik dacht dat ik daar niet slim genoeg voor was. Ik viel op mijn vijftiende uit met een depressie en sociale angsten. Nooit had ik een diploma weten te behalen, behalve mijn zwemdiploma’s. De onzekerheid speelde nog steeds, maar Marjolein (directeur AutiTalent) spoorde me aan. Zij ziet weinig drempels en daar heb ik veel van geleerd.
In mijn leven heb ik veel onbegrip meegemaakt.”
Sindsdien leid ik alle digitaliseringsprojecten. Van de eerste intake bij de klant, tot het aansturen van de medewerker. Van het technische gedeelte tot en met de oplevering van soms wel duizenden dossiers. Ik vind het erg leuk, dynamisch werk.
Het is fijn om onderdeel te zijn van het team. Tegelijkertijd is het uitdagend. Voor een medewerker die wordt gedetacheerd, is AutiTalent de begripvolle werkgever die kaders schept om te excelleren. Nu sta ik aan de andere zijde: ík moet dat nu zijn voor onze medewerkers. Ik stap regelmatig uit mijn comfortzone. Toch word ik er blij van: blijkbaar ben ik ambitieuzer dan ik dacht.
In mijn leven heb ik erg veel onbegrip meegemaakt, mede omdat er nog weinig begrip was voor autisme. Mijn volledige schooltijd bestond uit onbegrip in de sociale context. De lesstof begreep ik wel, maar mijn leraren en klasgenoten begreep ik niet. En zij mij niet. Ik heb me verschrikkelijk alleen gevoeld. Dat herken ik bij sommige medewerkers. Met die ervaring kan ik voor een deel van onze medewerkers écht iets betekenen. Dat voelt goed.”
Lees meer over dossiers digitaliseren, personeelsdossiers digitaliseren of archief digitaliseren.